Reizen door tijd en eeuwigheid

Ik wil mij er niet op laten voorstaan dat ik veel kennis heb van andere kulturen dan de onze en ook kennis ervan hoe de mensen zich met elkaar verhouden tot een eenheid in een eindeloze verscheidenheid, het is een wonder dat er noit meer ongelukken met ons zijn gebeurd dan hier en daar een sdtukgevallen kop en schotel, of een schilderiuj aan flarden, voor de waarachtige minnaar van kunst en kultuur evenzogoed een verborgen leed, ik hield mijn hart al vast, maar wij mogen toch hopen dat het openhartig weergeven van reisdoelen, bezochte tuinen en aangetroffen kunstvoorwerpen, alsmede het persoonlijke moment in de toegevoegde links, kan rekenen op een verstandig onthaal, een beetje fantasie bezit eenieder die zich aan onze deuren melden wil, en sommigen halen de drempel niet eens, 't is maar dat de lezer het beseft hoe gemakkelijk het ons gemaakt wordt. Wie zich de film Lawrence of Arabia kan herinneren begrijpt waar ik van spreek en wil getuigen, maar het bereiken van de ambassade is naar ik het U uit ervaring kan verhalen geen oplossing voor een reisprobleem. De diverse culturele instellingen en gebouwen in het buitenland zijn dat wél, zoals het Maison d'Hollande in de Rue de Lile te Parijs, of een vorm Van Holland House in Londen, zekerheid in deze en een status daarvan zal de mensheid nooit het fijne geheel kunnen overzien en verstaan, maar voor het kultureel landschap is het een verrijking dat er meerderre mogelijkheden zijn om de politiek te vergeten, en stuurt U mij dan maar gerust op de grotere jongeren onder ons af, die lusten ons rauw maar ik denk niet dat er veel smaak aann is, een toerist kan ook aan het land van bezoek reeds veel alten weten waartoe ik de mogelijkheden moet ontberen, ik geef slechts aan dat mensen zich verstaanbaar maken met taal en gebaar, en dat deze taal een levende is. De foto's zijn er de illustraties bij en vertellen meer dan wat 10000 woorden kunnen uitrichten.

Foto’s 1 - 20 van 40   |

1 2 Volgende »